FAQ

Kim jesteśmy?

Nasz zespół złożony jest z ekspertów z branży energetycznej z wieloletnim doświadczeniem. Naszą misją jest przede wszystkim zwiększanie świadomości energetycznej wśród Polaków i co z tym się wiąże uszczuplaniem naszych wydatków na prąd oraz gaz.

Zmiana sprzedawcy- z czym się to wiąże?

Najczęściej wiąże się to ze zmniejszeniem naszych rachunków. Zmiana sprzedawcy prądu jest jak zmiana operatora w sieci komórkowej. Powinniśmy iść tam gdzie są najlepsze warunki! Największe udziały na naszym polskim podwórku mają spółki skarbu państwa takie jak PGE, Energa czy Tauron, jednak to nie znaczy, że są najlepsze. Bazując na niskiej świadomości społecznej zaczęły śrubować ceny do niespotykanych wcześniej wartości bo doskonale wiedzieli, że większość klientów z nimi zostanie, a garstka świadomych odbiorców, która odejdzie była wliczona w koszty.

Czy zmiana sprzedawcy jest płatna?

Oczywiście, że nie! Cały proces w zależności od umowy którą jesteśmy związani jest trwa najczęściej od 1 do 3 miesięcy. Nikt nie pobiera dodatkowych opłat za przejście do innego sprzedawcy.

Czy będzie trzeba zmienić licznik?

Na to pytanie odpowiedź również brzmi NIE. Korzystamy dalej z tego samego licznika i tych samych kabli, jedyne co się zmienia to oczywiście nasze ceny za energie. Nasz dystrybutor również się nie zmienia i gdy na przykład PGE jest Twoim dystrybutorem tak po zmianie w dalszym ciągu nim pozostanie.

Czy będę otrzymywać dwie faktury?

Tak, oczywiście że faktury będą dwie. Jest tak ponieważ dystrybutor pozostaje niezmienny i w dalszym ciągu należy płacić za przesył energii. Jednak lepiej jest zapłacić dwie faktury gdy finalnie będzie kosztować nas to mniej niż jedna.

Czy zapłacę karę do dotychczasowego sprzedawcy?

W żadnym wypadku, nasz zespół ustala od kiedy będzie mogła zacząć obowiązywać nowa umowa tak by nie było żadnych konsekwencji tej zmiany.

Czy w związku ze zmianą sprzedawcy będę miał częściej przerwy w dostawach prądu?

Nie, w żadnym wypadku. Przerwy w dostawach prądu są spowodowane najczęściej poprzez awarie lub prace konserwacyjne w sieci dystrybucyjnej. Oznacza to, że sprzedawca u którego zakupujemy energie nie ma wpływu na sytuację losowe oraz działania dystrybutora.

Kto będzie spisywał licznik?

Kwestia spisywania licznika w dalszym ciągu leży po stronie dystrybutora i nic się w tej kwestii nie zmienia. Informacja o stanie licznika jest później przekazywana do odpowiedniego sprzedawcy więc zmiana nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi czynnościami po naszej stronie i wszystko zostaje po staremu.

Kto jest odpowiedzialny za naprawę w razie awarii?

Za tę kwestię również odpowiada dystrybutor. W przypadku problemów z siecią w dalszym ciągu przyjeżdża ekipa naprawcza i nie musimy się martwić, że z tytułu posiadania innego sprzedawcy będziemy traktowani gorzej. Na szczęście prawo leży po stronie konsumenta i nasz dystrybutor nie może traktować naszych zgłoszeń inaczej ponieważ Urząd Regulacji Energetyki nie dopuszcza do takich sytuacji.

Czy podczas zmiany będę bez prądu?

Odpowiedź na to pytanie również brzmi nie. Proces jest płynny i do momentu gdy się on nie sfinalizuje w dalszym ciągu pozostajemy klientem dotychczasowego operatora.